art-house.nl

Als ZZP\’er je diensten uitbreiden? Zo pak je dat aan!

Ben je een ZZP’er en begin je het, vanwege successen binnen je onderneming, steeds drukker te krijgen? Dan is dit natuurlijk erg leuk, maar merk je ook dat dit steeds meer energie kost. Daarnaast loop je waarschijnlijk tegen het probleem aan dat het moeilijk is om meer klanten van dienst te zijn, omdat je jouw uren maar één keer kunt gebruiken. Wil je zonder vast personeel aan te moeten nemen, toch meer tijd overhouden om meer klanten te helpen? Lees dan snel verder, want in dit blog lees je precies hoe je dit slim aan kunt pakken.

Een virtual assistant inhuren 

Als ZZP’er ben je eindverantwoordelijk voor alles wat er in jouw bedrijf gebeurt. Een grote misvatting onder ZZP’ers, is dat ze echt alles wat er bij hun bedrijf komt kijken volledig zelf moeten doen. Wist je dat je tegenwoordig gemakkelijk online een virtual assistant kunt inhuren? Een virtual assistant is een assistent die je online inhuurt en die je kan helpen met uiteenlopende taken. Zo zijn er virtual assistants die gespecialiseerd zijn in het afhandelen van inkomende berichten, het doen van de administratie, het beheren van je social media accounts of het doen van je koude acquisitie. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of er is wel een virtual assistant die deze diensten aanbiedt. Virtual assistants zijn vaak ZZP’ers, net als jij, waardoor je profiteert van extra hulp bij je bedrijfsvoering, zonder dat je aan de verplichtingen vast zit die komen kijken bij het inhuren van vast personeel.

Een telefoondienst gebruiken

Krijg je als ZZP’er erg veel belletjes of is het voeren van gesprekken en/of interviews een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering? Ook dit kun je uitbesteden aan een externe telefoondienst. Je kunt namelijk, voor een scherp tarief, een gespecialiseerde telefoonservice inschakelen die jou helpt bij het telefonisch contact met je klanten en relaties. Een dergelijke service kan werken volgens een vooraf opgesteld script, waardoor de werkwijze perfect aansluit op jouw merk, bedrijf en/of dienst. Hiermee maak je weer een groot deel van je tijd vrij om bezig te zijn met waar jij goed in bent: ondernemen. 

Processen automatiseren

Een andere belangrijke manier om meer tijd vrij te spelen als ondernemer, is door processen te automatiseren. Kijk bijvoorbeeld eens naar het maken van een geautomatiseerde verkoopfunnel om nieuwe klanten mee binnen te halen en naar schaalbare, online verdienmodellen met producten die aansluiten op je diensten. Hier investeer je eenmalig tijd in, maar de tijdwinst en omzet die je hiermee kunt behalen is het meer dan waard!

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2022 art-house.nl

Thema door Anders Norén